پودر ریشه جوز هندی یا به اختصار پودر هندوانه یکی از انواع ادویه‌های مورد استفاده در آشپزی است که از ریشه جوز هندی خشک شده به دست می‌آید. این پودر در آشپزی به عنوان یک ادویه‌ی داغ و شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بازدیدی کننده گرامی :
شما هم اکنون در حال مطالعه مقاله با موضوع قیمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی می باشید. در صورتی که تمایل به خرید و دریافت لیست قیمت های این محصول به صورت مستقیم از کارخانه سالم سازان آذر با برند معروف کرالیچین را دارید, لطفا با کلیک کردن بر روی لینک زیر وارد صفحه اصلی سایت شده و علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر از کارخانه سالم سازان آذر با شماره مدیر فروش تماس گرفته و نسبت به دریافت مشاوره خرید و یا لیست قیمت اقدام نمایید .
صفحه اصلی سایت سالم سازان آذر (کرالیچین)


پودر ریشه جوز هندی یا به اختصار پودر هندوانه یکی از انواع ادویه‌های مورد استفاده در آشپزی است که از ریشه جوز هندی خشک شده به دست می‌آید. این پودر در آشپزی به عنوان یک ادویه‌ی داغ و شیرین مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 % تخفیف 100% خالص و درجه یک - خرید عمده و جزئی



در آشپزي، پودر ريشه جوز هندي معمولاً در پخت و پز غذاهايي مانند خورشت‌ها، كاري، مرغ و غيره به كار مي‌رود. همچنين، ممكن است به عنوان تزئين غذاها و يا افزودن طعم به غذاهاي آماده مثل چاشني‌هاي مخصوص براي ماست، سس‌ها، كنسرو ماهي و غيره نيز استفاده شود. در طب سنتي نيز براي درمان برخي بيماري‌ها مانند سردرد، دردهاي روماتيسمي و خارش پوستي نيز استفاده مي‌شود.

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت سالم سازان آذر با برند كراليچين در واقع كارخانه اي براي بسته بندي با كيفيت اعلا, سالم , زيبا و با هدف خدمت رساني هرچه بهتر و بيشتر به هموطنان عزيز و بالا بردن سطح كيفي و كمي هرگونه ماده غذايي قابل بسته بندي مثل ادويه جات , خشكبار , حبوبات, قندوشكر و ... مي باشد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد. در اين مطلب به موضوعات متنوع قيمت پودر جوز هندي-جوز هندي خواص و مضرات-قيمت هر كيلو جوز هندي خواهيم پرداخت . ما كليه محصولات خود را از جمله انواع قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ را باضمانت كيفيت برتر كالا در اختيار خريداران و مشتريان عزيز قرار مي دهيم و همچنين آماده همكاري با نهادها و ارگان هاي دولتي خصوصي و نيمه خصوصي مي باشيم.
قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين همچنين افتخار خود مي داند كه در ارائه و فروش انواع قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ در خدمت شما بزرگواران باشد .لطفا جهت كسب اطلاعات بيشتر در مورد قيمت پودر جوز هندي-جوز هندي خواص و مضرات-قيمت هر كيلو جوز هندي با ما همراه باشيد. شما هموطنان عزيز مي توانيد با خيال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ را در شركت عظيم سالم سازان اذر بررسي و انتخاب نماييد و ما نيز به شما خريداران محترم تضمين بالاترين كيفيت محصولات موجود در بازار را خواهيم داد. هدف ما ارائه خدمات برتر از طريق تطبيق صد در صدي كيفيت و كميت محصولات بسته بندي شده با استانداردهاي ايران و بين المللي و همچنين رسيدن به خواست مصرف كنندگان و مشتريان گران قدر مي باشد.

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي توليد شده توسط شركت عظيم سالم سازان آذر با برند كراليچين مي باشد. محصولات عمده و مهم اين كارخانه عبارتنداز خشكبار - ادويه جات- پودريجات - حبوبات - غلات -قندوشكر - چاي و قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ و قيمت پودر جوز هندي-جوز هندي خواص و مضرات-قيمت هر كيلو جوز هندي كه به همراه محصول جديد به نام پول بيبر (pulbiber) مي باشد، توليد پول بيبر (pulbiber) در ابتدا به طور خاص در انحصار كشور تركيه بود. ما مفتخريم توانسته اييم پول بيبر (pulbiber) را با مدرنترين دستگاه هاي روز دنيا در داخل ايران توليد نماييم.

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي

جوز هندي يا جوز بويا با نام انگليسي Nutmeg با نام علمي Myristica fragrans درختي هميشه سبز و ميوه‌دار شبيه به درخت نارنج است. اين درخت بومي مناطق گرمسير و پر بارش ازجمله كشور گرِنادا و جنوب شرق آسيا، چون شرق هندوستان و اندونزي است. كشور‌هاي اندونزي و گرِنادا بزرگ‌ترين توليدكنندگان جوز هندي در دنيا هستند.
درختان جوز هندي ممكن است تا ۲۰ متر رشد كنند. آن‌ها ۸ سال پس از كاشت ميوه مي‌دهند و در سن ۲۵ سالگي به اوج باردهي مي‌رسند. ميوه‌هاي درخت در ابتدا شبيه به ميوه ازگيل ژاپني يا زرد‌آلو و به رنگ زرد هستند كه هسته‌اي در ميان آن قرار دارد. اطراف هسته را غلافي قرمز رنگ به نام Mace پوشانده است. ميوه‌هاي درخت را پس از رسيدن كامل به دو قسمت تقسيم مي‌كنند. غلاف قرمز اطراف ميوه را براي مصارف خوراكي جدا مي‌كنند و هسته قهوه‌اي رنگ جوز را در معرض آفتاب مي‌گذارند تا كاملاً خشك شود.
با خشك شدن هسته جوز هندي دانه آن از پوسته خود جدا مي‌شود. پس از شكستن هسته ميوه، به مغز يا دانه كروي شكلآن دست مي‌يابند. دانه و غلاف اطراف هسته جوز هندي مصارف گوناگوني دارند، اما در بيشتر مناطق دنيا به عنوان چاشني غذا مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
كاربرد
از دانه رنده شده يا پودر شدهجوز هندي براي طعم دادن به انواع گوشت، شيرينيجات، پودينگها، خوراك سيب‌زميني، سوسيس، انواع سوپ، سس‌ها، سالاد‌ها و نوشيدني‌ها استفاده ميشود. در كشور اندونزي، از قسمت گوشتي و آبدار ميوه، براي تهيه نوعي مربا و يا ترشي استفاده مي‌كنند. روغن جوز هندي نيز در صنايع عطرسازي و داروسازي استفاده مي‌شود. اين روغن بي‌رنگ يا زرد روشن است و بو و طعم جوز هندي را دارد. استفاده خوراكي از روغن جوز هندي ممكن است موجب مسموميت شود. همچنين عصاره اين ادويه در توليد خميردندان كرم‌هاي آرايشي و شربت ضد سرفه نيز كاربرد دارد. در ايران جوز هندي را پس از رنده كردن با زردچوبه و ادويه‌هاي ديگر تركيب مي‌كنند تا بوي بد گوشت‌هاي خورشي، گوشت مرغ و ماهي را از بين ببرد.

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي
تاريخچه
جوز هندي يكي از ادويه‌هاي مهم در دنياست كه براي تجارت آن جنگ‌هاي خونيني رخ داده است. جوز هندي در ابتدا ادويه‌اي نادر و گران‌بها محسوب مي‌شد. اين ماده در اروپا بسيار مورد توجه اشراف و شاهان بود. امپراطور هنري ششم قبل از تاج‌گذاري خود دستور داد جوز هندي را در تمام خيابان‌هاي رم پخش كنند تا محيطي با عطر و بوي شيرين ايجاد كند. اشراف زادگان اعتقاد داشتند كه جوز هندي ماده‌اي است كه موجب توهم مي‌شود. تنها گروه كوچكي از تجار مي‌دانستند كه اين ادويه را از كجا مي‌توانند محيا كنند.
بسياري از دريانوردان سال‌ها در پي يافتن جزاير ادويه‌اي بودند كه در آن جوز هندي پرورش داده مي‌شد. تا اينكه در سال ۱۵۱۲ ميلادي اسپانيايي‌ها مكاني را در جزاير باندا اندونزي يافتند كه مركز پرورش جوز هندي در آن زمان بوده است. قرن هفدهم دوره جنگ تجارت جوز هندي بين تجار هلندي و اسپانيايي‌ها بود. هلند با به دست آوردن تجارت اين ادويه و انبار كردن آن براي كنترل توزيع رقيب بزرگي براي تجار كشور‌هاي ديگر شد. انگليسي‌ها در زمان اشغال هند شرقي نهال‌هاي جوز هندي را از منطقه باندا به مناطق تحت كنترل انگليس انتقال مي‌دادند. با شروع كاشت و پرورش جوز هندي در مزارع بزرگ و فراواني آن قيمت اين ادويه كاهش يافت به طوري كه امروز در سراسر دنيا جوز هندي به‌راحتي قابل تهيه است.
ارزش غذايي
جوز هندي سرشار از فيبر، ويتامين A، ويتامين C، ويتامين E، ويتامين B ۱ و B ۶، منگنز، منيزيم، پتاسيم، مس، فسفر، زينك و آهن است.
طبع جوز هندي
جوز هندي داراي طبيعت گرم و خشك است.
خواص جوز هندي
عصاره آبي اتانولي دانه‌هاي جوز هندي داراي تركيبات آلكالوئيدي، آنتي‌اكسيداني، فنولي و روغن‌هاي فرار، چون ترپنوئيدهاست. جوز هندي، ضد‌ميكروب، ضد سرطان، ضد‌التهاب، ضد اسپاسم و ضد نفخ است. اين ادويه معطر و دارويي در طب سنتي براي درمان تشنج، اضطراب، روماتيسم مفصلي، قند‌خون و بيماري‌هاي ديگر مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي
جوز هندي داروي ضد افسردگي و ضد استرس
تركيبات موجود در جوز هندي، چون ميريستيسين و الميسين با اينكه ممكن است در مقادير زياد سمي باشند؛ اما اثرات شادي‌آور، آرامش‌بخش و ضد اضطراب دارند. اين عناصر موجب ترشح سروتونين و دوپامين در مغز مي‌شوند كه به رفع استرس كمك مي‌كند. به گزارش فرارو، يافته‌ها نشان مي‌دهد فعاليت شبه ضد افسردگي جوز هندي ممكن است به دليل تاثير تعديلگر آن بر مونوآمين‌هاي مركزي باشد. تركيب پودر جوز هندي با زردچوبه يا استفاده كمي از اين پودر بر روي غذا مي‌تواند براي رفع افسردگي يا استرس موثر باشد.
خواب راحت با جوز هندي
از گذشته تا امروز جوز هندي به عنوان دارويي سنتي براي بي‌خوابي توصيه مي‌شود. كمي پودر جوز هندي بر روي شير گرم قبل از خواب به خواب راحت كمك مي‌كند. جوز هندي داراي تركيبات بالايي از منيزيم است كه در كاهش تنش عصبي موثر است. همچنين اين تركيبات باعث آزاد شدن سروتونين شده كه موجب تقويت حس آرامش در فرد مي‌شود. سروتونين در مغز به ملاتونين تبديل مي‌شود كه يك القا كننده خواب است.
به تسكين درد كمك مي‌كند
جوز هندي براي درمان درد‌هاي عضلاني و مفصلي موثر است. روغن جوز هندي به عنوان ضد التهاب قوي در طب سنتي كاربرد دارد؛ بنابراين ماساژ روغن جوزهندي روي موضع، يك درمان موثر براي آرتريت، رماتيسم و انواع ديسك‌هاست. جوزهندي بخش مهمي از دارو‌هاي درماني چيني است كه درد‌ها و التهاب‌هاي شكمي را درمان مي‌كند؛ همچنين تورم مفاصل را كاهش مي‌دهد.
رفع بوي بد دهان
خواص ضد باكتريايي جوز هندي باكتري‌هاي مضر دهان را نابود مي‌كند و بوي بد دهان را كه ناشي از گسترش باكتري‌هاست، از بين مي‌برد. علاوه‌بر خاصيت ضد باكتريايي عطر جوز هندي بسيار مطبوع و شيرين است. به اين منظور كمي پودر جوز هندي را با پودر آويشن مخلوط كنيد و با آن دهان خود را مسواك بزنيد.
درمان مشكلات گوارشي
جوزهندي در بهبود عملكرد دستگاه گوارش موثر است و مشكلاتي مانند تهوع، سوءهاضمه، التهاب، نفخ معده و اسهال را كاهش مي‌دهد. مصرف اين نوع ادويه مي‌تواند بيماري كرون را نيز كنترل كند. علاوه‌بر اين مصرف جوزهندي به افزايش ترشح آنزيم‌هاي روده‌اي كمك كند، درنتيجه عملكرد آن را بهبود مي‌بخشد. زماني كه از مشكلات گوارشي رنج مي‌بريد، كافي است كه كمي از قاشق چاي‌خوري جوزهندي را به سوپ يا دمنوش خود اضافه كنيد.

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي
تقويت كننده سيستم ايمني بدن
جوز هندي مي‌تواند سيستم ايمني بدن را تقويت كند، چون مواد معدني و ويتامين‌هايي دارد كه به عنوان آنتي‌اكسيدان عمل مي‌كنند. به گزارش فرارو، همچنين جوز هندي غني از پتاسيم، كلسيم، آهن و منگنز است كه نقشي كليدي در بهبود سيستم ايمني دارند. مطالعه‌اي كه در سال ۲۰۱۳ انجام شد، نشان داد عصاره اتانول و استون گرفته شده از جوز هندي در برابر گونه‌هاي باكتريايي گرَم مثبت ِ باسيلوس سوبتيليس و استافيلوكوكوس فعاليت ضدباكتريايي از خود نشان مي‌دهند.
درمان آكنه با جوز هندي
اگر سلامتي و زيبايي پوست براي شما مهم است، از ماسك جوز هندي استفاده كنيد. جوز هندي با خواص ضد‌التهابي، ضد‌باكتريايي و ضد‌عفوني كننده خود مي‌تواند بسياري از مشكلات پوستي را رفع كند تا پوستي صاف و سالم داشته باشيد. جوز‌هندي دشمن آكنه و جوش‌هاي سرسياه است. همچنين روغن جوز هندي مي‌تواند جاي زخم‌ها را كم‌رنگ كرده يا از بين ببرد. براي تهيه اين ماسك مقداري پودر جوز هندي را با يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا حالتي خميري بدست آيد. سپس آن را بر روي جوش‌ها قرار دهيد.
از فوايد ديگر جوز هندي
• براي درمان اسهال در طب سنتي چين استفاده مي‌شود.
• افزايش دهنده ميل جنسي در آقايان است.
• روغن جوز هندي براي كاهش درد‌هاي حاصل از روماتيسم مفصلي بسيار موثر است.
• جوز هندي اشتها‌آور است.
• تركيبات آنتي‌اكسيداني غني جوز هندي ضد سرطان است.
• براي درمان سرماخوردگي و سرفه بسيار موثر است.
• درمان كنترل نداشتن ادرار
• درمان اختلالات كبد و طحال
عوارض استفاده جوز هندي در طولاني مدت و به مقدار زياد
• استفاده طولاني مدت و به مقدار بيشتراز ۵ گرم در روز مي‌تواند باعث گيجي توهم و ساير عوارض ذهني شود.
• استفاده بيش از حد جوز هندي ممكن است موجب مسموميت شود.
• استفاده بيش از حد مي‌تواند باعث سقط جنين و يا نقص مادرزاد شود. در مورد مصرف جوز هندي در زمان شيردهي اطلاعات كافي در دست نيست. با اين وجود در هر دو حالت از استفاده جوز هندي خودداري كنيد.
• در موارد خيلي كم مصرف بيش از حد جوز هندي منجر به مسموميت شديد و حتي مرگ مي‌شود.

قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 درصد تخفيف 100درصد خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي
قيمت ﭘﻮﺩﺭ ﺭﻳﺸﻪ ﺟﻮﺯ ﻫﻨﺪﻱ | تا 8 % تخفيف 100% خالص و درجه يك - خريد عمده و جزئي - در اين مقاله در مورد موضوعات قيمت پودر جوز هندي-جوز هندي خواص و مضرات-قيمت هر كيلو جوز هندي مختصر صحبت كرديم. در پايان مجددا تاكيد مي نماييم كه ما در شركت عظيم سالم سازان اذر با برند كراليچين تمام تلاش خود را به كار گرفته ايم تا بتوانيم محصولات خود را با كيفيتي برتر در ايران طراحي و توليد نموده و بدون واسطه تقديم مشتريان نماييم. ما مقتدرانه مدعي هستيم تمام قوانين استاندارد هاي ايران و بين المللي را رعايت كرده و سعي داريم در آينده اي نزديك با گسترش بسته بندي انواع بيشتري از مواد غذايي و استفاده از تجهيزات و ماشين الات متنوع تر و بروزتر اروپايي , به درخواست هاي بازار ايران و حتي خارج ايران جامعه عمل بپوشانيم .شما عزيزان مي توانيد با ما با شماره تماس هاي 02166343279 – 09909070811 و دفتر مركزي : 66343279 -021 در ارتباط باشيد.

 

اطلاعات تماس


آذربایجان غربی - منطقه آزاد ماکو - شهرک صنعتی شماره یک - پلاک 6
مشاوره خرید: 34342855-044 -- 09909070811
© 2018 Salem sazan Azar. All rights reserved | unit It

آمار امروز :

بازدید امروز 362 بازدید دیروز 462 بازدید کل 585758

شرکت سالم سازان آذر با برند کرالیچین بسته بندی و پخش عمده انواع ادویه جات, بسته بندی و فروش عمده فلفل قرمز ترکی, ادویه pul biber بیبر, بسته بندی و پخش عمده انواع حبوبات, بسته بندی و پخش عمده انواع خشکبار, بسته بندی و پخش عمده انواع غلات فروش و پخش عمده به مراکز زیارتی – اقامتی-هتل ها-رستوران ها-کارخانجات-آماده همکاری با شرکت های پخش سراسر ایران .